Snart är pappa här ♥

Hej på er!

Dagarna bara flyger förbi och nu är det redan söndag kväll igen.

I tisdags var det som sagt åter till det helt vanliga schemat igen och jag började vid 6.45. Under min lediga tid tvättade jag tjejernas kläder och skypade även med mamma och Kalle. Vid 15 sen åkte jag och hämtade upp H och skjutsade henne till sylektion. Efter det åkte vi till San Mateo för att hämta S som spelat bowling med skolan och sen direkt hem.

På onsdagen gjorde jag inte mycket. Jag fikade på caféet här nära (svensk kanelbulle kallas den för och den smakar väldigt svenskt) och sov sen ett par timmar mitt på dagen för jag var så trött. Jag hämtade sen S och vi åkte hem. H var kvar i skolan sent så hon kom hem med skolbussen vid 18-tiden. Jag slutade då att jobba och tog en promenad till gallerian innan middagen.

11004079_10206135295888138_1187170874_n

På torsdagen träffade jag Emil och vi kollade först runt lite i en kortaffär i gallerian nära (jag hittade alla hjärtans dag-kort till tjejerna) och sen åkte vi till Target för att han behövde en ram. När vi var klara där var klockan inte mer än 12 så vi bestämde oss för att åka ner till havet och äta lunch på ett ställe som heter the Java Beach Café och sen gick vi runt på stranden ett tag. Det är så varmt här just nu. Det är som sommar i Sverige och ja, det är väl härligt ibland men det är nästan för varmt. Jag ber om ursäkt till alla som fortfarande är i Sverige och fryser hela tiden men ni som känner mig väl vet ju att jag inte älskar värmen så mycket som andra. I alla fall så är det varmare än det brukar vara i San Francisco vid denna tiden så det är inte bara vi svenskar som tycker det känns som sommar. På kvällen skjutsade jag först H till gymnastik, sen hem för middag och direkt iväg med S till simning.

10994853_10206135295328124_1005038406_n

I fredags hade H ett uppträdande i skolan så jag var där vid 12-tiden. Sen kände jag att det var onödigt att åka hela vägen hem för att vänta på att hämta S vid 15.30 så jag åkte till Barnes & Nobles i San Bruno och satt där och läste en stund. Jag hämtade sen S och körde henne till fiollektion i Palo Alto och sen hem igen och jag tog hand om dem även på kvällen.

Igår var det alla hjärtans dag och jag jobbade en liten stund efter lunch. Vi lagade sen middag allihopa tillsammans och det blev både förrätt och efterrätt till varmrätten. Väldigt gott. Jag gav även tjejerna en liten present och ett kort. S fick en dagbok och H fick lite Frozen-saker (klistermärken, pysselbok, tatueringar och hårsaker).

Idag träffade jag Emil och vi åkte in till stan. Vi började med att äta lunch på Panera Bread och gick sen runt lite och kollade i affärer och fikade vid Union Sqaure. Även idag har det varit galet varmt så vi försökte att hålla oss lite i skuggan.

Nu ska jag fortsätta läsa den femte Harry Potter-boken och sen sova. Imorgon är jag ledig och jag jobbar sen hela tisdag och onsdag (tjejerna har lov). På torsdag åker de iväg på en familjesemester och jag är själv till fredag kväll då PAPPA KOMMER HIT. Som jag längtar. Inte långt kvar nu alltså. ♥

2 thoughts on “Snart är pappa här ♥

  1. Hej hej Miltons gulliga amerikatjej. Vad skönt att tiden för din pappalängtan är slut. Jag förstår att ni har planerat pappas och er gemensamma tid tillsammans och hoppas att det blir en härlig vecka, kanske lite kort. Jag kommer att ringa pappa då han är hemma för att höra mig för hur det var och hur du trivs i ditt amerikaliv. Den här vintern har hittills varit rena fiaskot, visserligen var det några dagar med kyla och snö men dom senaste dagarna har vi haft plusgrader och då har all snö smält. I går hade vi 8 grader varmt, en helt ovanlig vinter. Kanske blir det bättre ordning om en tid. Just som jag skriver det här ringer pappa och säjer att han har bara några arbets-timar kvar innan han flyger till dig. Slutar med att hoppas att ni får det bra tillsammans. Kari och jag längtar efter dig, Stora gubben morfarskramar, hej.

    Like

    • Hej gubben morfar!
      Ja, nu är det äntligen dags för pappas resa. Det ska bli så kul att ha honom här. Precis som det kommer bli kul att ha mamma och kalle här om någon månad.
      Ja, det verkar ha varit en rätt så konstig vinter. Om jag inte minns fel så var väl även förra vintern ganska mild. Men 8 plusgrader kan väl vara skönt. Då kanske våren äntligen är på väg.
      Jag saknar er massor.

      Like

Leave a comment