En riktig höstdag i NYC

Hej på er där ute i världen!

Det har varit lite tyst här på bloggen igen, men nu är jag tillbaka och ska berätta allt som hänt sen sist.

I mitt senaste inlägg nämnde jag att jag skulle åka in till Manhattan igen. Jag började med att ta tunnelbanan upp till 110th street och gick neråt igen genom Central Park. Parken var full av fina färger och frisk höstluft. Verkligen en helt perfekt dag att promenera genom parken. Jag passade även på att gå förbi the New York Museum of Natural History och the Metropolitan Museum of Art för att se hur de såg ut. Efter det gick jag och tog en fika på kaféet FIKA som finns på några olika ställen i stan. Jag promenerade sen vidare ner för Madison Avenue förbi en herrans massa dyra affärer och avslutade med en snabb middag på McDonalds innan jag tog tåget tillbaka till Long Island.

IMG_4185 IMG_4194 IMG_4199 IMG_4207 IMG_4217 IMG_4229 IMG_4236 IMG_4237 IMG_4244 IMG_4257 IMG_4269 IMG_4274 IMG_4283 IMG_4288

På måndagen var det åter igen tillbaka till arbetet och schemat ändrades lite under dagen då K skulle gått på gymnastik men kände sig lite sjuk så hon stannade hemma. Innan jag började jobba på eftermiddagen hann jag däremot till the Apple Store och köpte mig en iPhone 6s. Hade en 3.5 år gammal iPhone 4s tidigare så kände att det var dags för något nytt. Använde pengar som jag tjänat ihop här och jag är väldigt nöjd. Speciellt med kameran då jag vid många tillfällen blivit otroligt frustrerad över hur dålig kameran har varit på min gamla telefon.

Photo on 10-11-15 at 10.15 #2Under tisdagen fick jag åka och hämta K några timmar tidigare från skolan då hon inte mådde bra då heller. På onsdagen var det Veteran’s day och tjejerna hade ingen skola så vi var hemma hela dagen. Det var lite segt emellanåt då det inte alltid är lätt att komma på något att göra som båda gillar, men det gick ändå väldigt bra. På torsdagen jobbade jag som vanligt igen och på kvällen kom Lisa över och vi åkte till the Cheesecake Factory och köpte med oss lite cheesecake hem till mig och kollade på lite tv.

IMG_0036 IMG_0059 IMG_0063

Leave a comment