Första veckan i februari

Hej!

Nu var det ett tag sen jag skrev sist och egentligen har inte så mycket nytt och spännande hänt. Jag räknar ner dagarna till att lilla pappa kommer hit ( bara 10 dagar nu). Vi har bokat hyrbil för veckan och har en del saker på listan för vad vi vill se.

Måndag, tisdag, onsdag och torsdag såg ut som alla andra har gjort. Jag går upp på morgonen, packar lunch, kör tjejerna till skolan och sen hämtar dem på eftermiddagen. I tisdags åt jag lunch med Emil och i onsdags träffade jag Fanny för lite shopping på en pysselaffär som heter Michael’s.

I fredags var tjejerna hemma från skolan för det var föräldrasamtal och därmed inga lektioner. Jag började morgonen med att ta hand om H i tre timmar, jag var sen ledig mellan 10.30 och 15 och tog det då bara lugnt, gick en promenad och åt lunch på café. Vid 15 sen skjutsade jag S till hennes fiollektion i Palo Alto. Det var så blåsigt så det var läskigt att köra på motorvägen. Det var flera gånger som det kändes som om vinden tog tag i bilen. Så jag körde lite saktare och var extra fokuserad på att behålla bilen i mitt eget körfält. På vägen hem var det sen massor med köer. Vinden hade lugnat ner sig men det spöregnade istället vilket bara gjorde trafiken värre. Vi kom sen hem vid strax efter 18, åt middag hela familjen och sen skulle värdföräldrarna iväg på en pjäs så jag hade tjejerna på kvällen. Vi kollade på film och de gick sen och la sig runt 21.

I lördags jobbade jag först mellan 10.30 och 13.30 då jag skjutsade runt H till lite olika saker. Jag var sen ledig till 18 så jag mötte upp Fanny igen och vi åkte till bokaffären Barnes & Noble i San Bruno och gick runt och kollade lite där. Jag älskar att gå runt i bokaffärer och bara kolla på alla böcker. Jag har redan en massa böcker här hemma som jag håller på att läsa men det är så svårt att stå emot att köpa nya. Jag lyckades i alla fall gå därifrån tomhänt men jag har en del böcker jag nu vet att jag vill läsa. Som sagt så började jag sen klockan 18 och tog då bara hand om S då H sov borta. Vi gick och åt på en thairestaurang och sen kollade vi lite på ett tv-program här hemma och sen gick hon och la sig strax efter 21. Det var mysigt att bara spendera tid med henne. H tar rätt så mycket plats och S har ofta en del saker att göra efter skolan så det är sällan vi umgås bara vi två.

Igår mötte jag upp Emil och Fanny och vi gick och såg filmen Black or White på bio inne i stan. Jag tycker att det var en helt okej film. Inget jag verkligen rekommenderar att alla borde se men inte heller något jag aldrig skulle kunna se igen. Fanny var sen tvungen att skynda till ett Au Pair-möte men jag och Emil stannade kvar och åt middag. Jag kom sen hem runt 20, precis i tid till efterrätten för Hs släktkalas. Perfekt tajming.

Black-Or-White-Movie

Idag har jag handlat mat, skypat med pappa om hans resa och skjutsat runt tjejerna. Nu ska jag snart sova för imorgon är det upp kl. 6.45 igen. Godnatt ♥

Leave a comment