Veckan som varit (del 2)

Till att börja med så fick jag ledigt hela fredag eftermiddag för värdmamman kunde hämta tjejerna. Så jag skjutsade dem till skolan och sen var jag helt fri. Jag satt först hemma ett tag och tog det lugnt och sen vid halv 12-tiden gick jag mot West Portal för att göra en manikyr på det stället som jag fick presentkort på. Jag blev väldigt nöjd men det har inte riktigt hållit så bra vilket är lite synd. Jag åkte sen till Van Ness och mötte där upp Fanny och så gick vi på bio. Vi såg filmen ‘The Theory of Everything’ som handlar om Stephen Hawkings liv. Jag visste inte alls mycket om honom så den var väldigt kul att se och den var riktigt bra. Efter att bio tog slut åkte jag tillbaka hem en stund och sen lånade jag bilen och åkte till Isabella och hämtade upp henne. Vi åkte sen till svenska kyrkan för julmiddag. Det var väldigt mycket folk och majoriteten var norrmän men det var väldigt mysigt. Jag kan ju inte säga att maten var någon höjdare men det var väldigt gott med lite julskinka. Vi åkte sen därifrån runt 22 och jag skjutsade då både Isabella och Fanny hem.

manikyr Julmiddagjulsånger

Igår skypade jag en liten stund med pappa om hans resa hit i februari (yay, inte långt kvar nu!). Jag bestämde mig sen för att göra lite sightseeing på egen hand så jag googlade fram vägen till ‘the Painted Ladies’ som jag var vid under mitt första besök i San Francisco för 3.5 år sen. Allt var sig väldigt likt och det var kul att se igen. Ja, ni kan ju se nedan att mycket inte förändrats på 3.5 år, vilket är rätt så häftigt. Jag åkte sen hem och tog det lugnt ett tag och sen vid 19-tiden åkte jag, värdmamman, värdpappan och S till en julfest med massa mat och musik. Det var väldigt kul fram tills att H kom dit och råkade äta en jordnötskaka och vi fick skynda därifrån. Allt gick bra och hon behövde bara lite allergimedicin.

The painted ladies 2011 och 2014 Alamo square

Idag så vaknade jag vid 10 (väldigt skönt) och tog det lugnt hela morgonen. Vid 13.30 mötte jag upp Isabella vid Van Ness och vi tog bussen till Bush st. där det skulle vara en guidad tur som handlade om de viktorianska husen här i San Francisco. Så vi och en hel del andra glada turister gick med på den och vi lärde oss en massa om olika sorters hus och hur man kan se skillnad på dem. Det var intressant och kul att få se en del av San Francisco jag inte sett tidigare. Vi mötte sen upp Fanny och åkte till Trader Joe’s och handlade lite middag och gick hem till mig och lagade. Det var en väldigt mysig dag och ett bra avslut till en väldigt bra helg.

Det gul-beiga huset på bilden längst ner såldes tydligen (om jag hörde detta rätt) för 104 miljoner DOLLAR. Helt galet.

Victorian tour 1 victorian tour 2 victorian tour 4 victorian your 3

victorian tour 5 Söndagsmiddag

Nu ska jag kolla på något program och sen sova för att vila upp mig inför ännu en jobbvecka.

4 thoughts on “Veckan som varit (del 2)

  1. Hej älskling, vad härligt att höra allt du gjort och gör. Och vad roligt det är med alla bilder, det får du INTE sluta med! Jag tänkte på filmjölken, köpte du den i en vanlig affär? Är Svensk filmjölk något som vanliga amerikaner känner till? Det såg väldigt svenskt ut i kyrkan när ni åt julmaten men du, du har ju aldrig gillat julmat. Så det är ju inte konstigt om du inte gör det nu heller, eller hur.
    Kan priset verkligen stämma?110 milj dollar? Visserligen säkert de mest populära ställena i nästan hela USA men ändå. Extremt mycket pengar.
    Vi hörs!. Puss och kram

    Like

    • Hallå söta tösen från Svedala. Jag förstår att du trivs i LO med så mycket att se och besöka,fint också att du har kompisen Fanny ni träffas rätt så ofta, jag är inte så lite nyfiken på varifrån hon ,kommer. Fina hus du fotograferade men jag undrar om dom verkligen är säljbara då priset är i sv kr. 800 milj. Om du får reda på om det är säljbart tala om det. Kul att du hittar kläder som du anser är vackra och som kommer att passa samt att göra dig ännu vackrare. Hinner inte, mest på grund av lathet, att skriva brev till ditt värdfolk. Sänder istället ett julkort till dom och till dig med hälsning från oss Miltons.. Hoppas att stormen inte blev så intensiv, med personskador och övriga skador. Fick ni strömavbrott??. I den här veckan har vi också haft mycket blåsigt, metrologerna har varnat för orkanstyrkor. Men nu är allt över och det blev aldrig så blåsigt. Vi närmar oss jul det märks på julruschen och på att vi har mycket kortare dagar Idag har jag köpt 2 kbk-mtr. torr fin björkved som jag nu ska stapla in i vedskjulet. Slutar nu med många kramar och jättemånga tänk på dig hur du har det. Alla längtar efter dig MORFAR.

      Like

      • Fanny kommer från Jönköping men har en gammelmoster som bor på Ringävgen så hon spenderar en del helger i Stockholm. Så att hennes gammelmoster bor så nära mig hemma visar att världen, i alla fall Sverige, är allt litet. Det känns ju som om jag borde ha hört fel. 800 milj. kronor låter ju galet men både jag och Isabella hörde att den gick för över 100 miljoner dollar. Dt blev inget strömavbrott som tur var. Stormen var faktiskt bättre än jag trodde. Det var galet men det hände inte så mycket dåliga saker vad jag vet om i alla fall. Massor med kramar från Amerika. Jag saknar er alla hemma och jag hoppas att vi kan få ihop att skypa på er julaftonskväll!

        Like

Leave a comment